- Home
- Bezoekers
- Forum
- Forum - Reacties
Forum Onderwerp -
hoe rijd u naar spanje? (Gesloten voor reacties)
wil
09.02.2007 17:29
wij rijden al jaren en jaren via route solei maastricht, luik , lux, dion, lyon, naar spanje.
vertrekken om 0400uur en zijn meestal om 1600 uur aan de costa tijdens de rit maken we er geen racebaan van maar wij stoppen relatie weinig, als we stoppen tanken we ook meteen.
op zich bevalt deze manneir van reizen prima, we hebben ook wel eens een hotel overnachting genomen, ook wel leuk voor de afwisseling. nu willen we de route via parijs,clemont ferrand eensproberen. waar en welke verschillen moet men rekening houden?
via route planners als mappy enz schijnt het maar 10km verschil te zijn.
Geplaatst door: bibi
09.02.2007 21:30
wat wij als verschil ondervonden was: parijs moet je toch om bepaalde tijden meiden voor de drukte.Dus plannen hoelaat je er langs wil. de weg tussen parijs en milau is rustig ook minder mogelijkheden om te stoppen(grote air met pomp station)zijn er wel maar niet zo veel als soleil. het laaste stuk richting spanje is vrij heuvelig en je mag er op veel plaatsen maar 80 van wegen de bochten. Het is wel een mooie route.Maar wij rijden toch liever soleil.al met al kwamen de kosten op het zelfde uit doordat je maar klimt heb je meer benzine verbruik. en dat komt het zelfde als de tol over een met soleil.
Marcel
10.02.2007 00:23
Wij rijden om de paar jaar naar Spanje en/of Portugal met cararvan. Het eerste stuk van de route is bijna altijd hetzelfde. Maastricht, Luik en dan via La Roche de Ardenne via Bouillon, Sedan, Chalons en Troyes. Van daar uit varieert het naar gelang welke doorsteek door de Pyreneën ik wil nemen, bv de Somport, de Portalet of tunnel de Bielsa. In Frankrijk gaat alles via N en D wegen. Heerlijk rustig en met 2 overnachtingen ben ik in Spanje, in het binnenland waar de interresante steden te vinden zijn.
Wij rijden met een Subaru Forrester. Oververhitting van de motor heb hiermee nog niet meegemaakt, ook niet op een 12% col met 35+ graden buitentemperatuur.
Geplaatst door: p w h b
15.02.2007 20:21
Meestal met de auto, en is mijn vriendin vervelend dan moet ze een stuk lopen.
Jan
05.03.2007 17:47
Wij komen ook uit het westen en rijden gewoon route du soleil, bevalt ons prima, en valt reuze mee met de drukte! Als je gewoon op zondag rijd dan is er niets aan de hand! Wij gaan altijd zondags weg en overnachten dan op camping marcon, fijne camping om te overnachten! Rij gewoon route du soleil, meestal 4 baans. Via clermont is helling op helling af, daardoor onstaan er vaak files, want vrachtwagens rijden er de hellingen heel langzaam op. Wij hebben 1 keer deze route genomen en doen het niet weer! Wij rijden gewoon route du soleil!
Geplaatst door: Marga
06.03.2007 15:22
Neem Route du soleil, rijd heerlijk. Gewoon een hele fijne weg! Wij rijden altijd zondags weg en dan kom je meestal al aardig ver en dan de tweede dag maandag kom je aan op je bestemming.
margreet
07.03.2007 21:16
Ook wij komen uit het westen, en rijden het liefste Route de Soleil via Luxemburg. Twee keer door midden-fr (Parijs-Toulouse) en 1 keer Clermont, maar de eerste route vinden wij saai, weinig stopplaatsen, via Clermont is het flink klimmen. Wij rijden vaak 'snachts, proberen voor 6 uur smorgens voorbij Lyon te zijn, en hebben al jaren niet meer in de file gestaan op de Route du Soleil.
Geplaatst door: Carola
07.03.2007 22:03
Wij gaan ook naar Spanje en rijden ook route du soleil. Wij gaan zondags altijd weg en overnachten dan boven lyon ergens (camping marcon, fijne camping om te overnachten!) Wij hebben nog nooit echt file gehad rond Lyon. Heel veel gaan ook om Lyon heen, maar wij gaan gewoon met caravan door Lyon. Route du soleil is gewoon een fijne route. Wij zijn één keer de terug weg via clermont ferrand geweest, maar vonden het inderdaad veel hellingen waren en we deden er veel langer over. Waarom dus niet gewoon route du soleil. De terugweg rijden wij meestal doordeweeks en dan is het ook goed te doen als je via route du soleil gaat.
Geplaatst door: Eveline
11.03.2007 15:57
Wij gaan dit jaar voor het tweede jaar naar Spanje, en rijden gewoon via route du soleil, ruime snelwegen, en we hebben echt nog nooit heel lang in de file gestaan. Tuurlijk sta je weleens in de file, maar niet lang! De route is ruim (meestal 4 baans)! Het rijd prima. En inderdaad via route du soleil gaat sneller!
Gilbert
14.03.2007 10:14
Ik woon tussen Antwerpen en Brussel, dus heb ik mogelijkheden zat. Maar na de jaren dat wij naar Spanje gaan, nemen wij toch het liefst de route du soleil, akoord betalen, maar daar staat tegenover dat je heel rustig en makkelijk rijd. Op deze weg heb je ook stopplaatsen geneg, wij vertekken gewoonlijk rond O3u en zijn nabij Barcelona omstreeks 18U met een esterel vouwwagen achter, onze eerste stop is gewoonlijk metz, dat is dan ook meteen de langste trip, daarna stoppen wij om de 200km soms maar 10 minuten maar de benen rekken en een sjagie doet zo goed, en het is vakatie, dus ik wil mij nieteregeren, wij zijn 1 maal langs parijs en clermont gereden op aanraden van.. nog voor de brug van milau erwas, nooit meer veel te veel klimwerk, ondanks de geringe weerstand van mijn spul, zelfs met de auto alleen zou ik het niet meer doen, het is er wel erg mooi maar veel vermoeiender. Wel opletten, en zoveel mogelijk je drankjes en eten mee nemen de wegrestaurants in Frankrijk zijn echt overdreven duur, en niet va de beste kwaliteit, ooit stopte ik nog voor de Euro bestond aan zo een restaurant en vroeg twee koffie's, en moest toen 480bef betalen wat overeen stemt met 12€ en dat is volgens mij toch niet meer normaal.
Geplaatst door: John
14.03.2007 17:27
Wij komen uit de buurt van Amsterdam en onze voorkeur blijft ook bij Route du soleil. Genoeg stopplaatsen. Via clermon ferrand is het inderdaad klimmen. De route is mooi, maar je wilt tog het liefste er zo snel mogelijk zijn. Dus ik zou kiezen voor Route du soleil, is snel en ook een goede weg en het geeft je ook echt een vakantiegevoel!
Geplaatst door: w
15.03.2007 18:06
harold,ga je met of zonder caravan , wel belangrijk te weten
wil
24.03.2007 17:17
Rijden altijd route du solëil via Luxemborg, Dyon,Lion (zoals vrijwel iedereen).
Zijn alleen in 200 niet via Luik gereden, maar deze keer Antwerpen Brussel, en dan naar Luxemborg, rijd nauwelijks meer volgens mij was het een kleine 20 km, maar de auto heeft heel wat minder op z'n donder gehad door de bergen van Luik te vermijden.
In 2005 terug gereden via Lille.
I.p.v. rechtsaf richting nancy te gaan, nu rechtdoor gegaan en dus westelijke richting gegaan.
Heb inderdaad een aardig stuk omgereden, maar bergen waren echt niet te vinden dus uiteindelijk waren we zelfs sneller.
Geplaatst door: Piet
24.03.2007 17:31
Wij rijden ook via Route du soleil. Wij gaan gewoon via maastricht, luik, dijon, Lyon. Goede route. Onderweg veel parkeerplaatsen en genoeg overnachtingscampings! Wij rijden meestal op zondag en dat rijd het allemaal prima! Wij hebben bijna nooit file. Er is net zoveel kans op files dan andere routes! En deze route gaat gewoon het snelst!
Arja
25.03.2007 11:28
Wij rijden altijd via de route soleil, Antwerpen, Brussel, Luxemburg, Metz, Nancy enz. enz., we wonen zelf in de buurt van Rotterdam dus ook in het westen.
We gaan 's avonds om een uur of 9 weg en rijden 's nachts door, ook ivm de honden (geen hitte of file) we zijn dan de volgende dag op de plaats van bestemming, we hebben een VW bus en gaan met de tent.
Geplaatst door: Babette
26.03.2007 13:52
Wij komen ook uit het westen en rijden ook de Route du Soleil. We gaan via maastricht-luik-luxemburg-metz enz..Wij doen dit al jaren en het gaat altijd super! Als ik in het oosten zou wonen zou ik wel het eerste stukje via Duitsland gaan, is veel rustiger (van vrienden gehoord)!
Miriam D
05.01.2008 15:22
Wij reiden gewoon over de route-du-soleil naar Spanje.. En zoeken een Chambre d'hote of Bed and Breakfast op. Dit jaar hebben we twee dagen ovenachting geboekt op doorreis.com, om de vakantie onderweg al te beginnen!
mvg.
Miriam
John
06.01.2008 10:02
Route de Soleil. Vorig over Clermont-Ferrand, Millau gereden. Dit is met de caravan er achter voor ons geen optie meer. Mochten we zonder caravan gaan, dan is dit een goed alternatief. Anders gewoon via de Route de Soleil.
Geplaatst door: monique
06.01.2008 23:29
eenmaal via route du soleil gereden, we komen uit het westen en vonden de ardennnen al pittige klim eigenlijk. laatste jaren rijden wij parijs-limoges-toulouse, dat is 30 km om maar dat hebben we er wel voor over omdat we het veel rustiger vinden rijden en ook minder klimmen.er zijn mischien wel wat minder overnachtingscampings langs deze route dan langs de route du soleil.
via clermond-ferrand is veel meer klimmen en dus doe je er ook langer over.
Geplaatst door: Klaas
07.01.2008 10:50
Ook wij komen uit het westen (noord-holland) en rijden toch via route du soleil. Alle 3 de routes gehad, maar route du soleil rijd het snelst en persoonlijk ook het fijnst. Niet echt steile hellingen. En met caravan rijd het heel goed. Je hebt veel overnachtingscampings, ook erg handig. De eerste keer naar Spanje zijn wij via toulouse, bijna geen overnachtingscampings. Als er 1 vol zit, moet je vaak alweer bijna 100km verder rijden om een volgende te vinden. Via clermon Ferrand is absoluut niet rusitger. Zijn veel steile hellingen en vrachtauto's en auto's met aanhanger erachter hebben vaak veel moeite en dat zorgt voor opstoppingen. Voor ons is route du soleil de ideale route naar Zuid-Frankrijk of Spanje!